Navrženo a vyvinuto pro profesionální závodníky MotoGP, kde je cílem jet RYCHLEJI a být maximálně OCHRÁNĚN. Minimalizací odporu vzduchu a zajištěním optimální aerodynamické stability, řízením vzduchu vně i uvnitř přilby a pohodlným přizpůsobitelným střihem, zvyšuje helma R10 celkový zážitek z jízdy. Alpinestars Supertech R10 patří mezi vrcholové produkty závodních helem Alpinestars.
Design helmy je navržen pro výkon i ochranu zároveň. Optimalizovaná konstrukce bradové části zajišťuje maximální ochranu klíční kosti. Kromě skořepiny s optimalizovaným aerodynamickým tvarem a odporem vzduchu je také navržena s prohlubní v oblasti klíční kosti, aby byl zachován "měkčí objem" v případě kontaktu s tělem. Bradová část je profilována pro nízkou hmotnost a chrání oblast špičky brady jezdce.
Konstrukce skořepiny modelu Supertech R10, která je homologována podle norem ECE 22.06, DOT a FIM, využívá vysoce pokročilou technologii lisování s kombinací několika kompozitů, která obsahuje vnější karbonovou vrstvu s vysokou hustotou 3K, jednosměrnou vrstvu z uhlíkového kompozitu a vrstvu z aramidových vláken a skelných vláken. Vnější vrstva z 3K karbonu s vysokou hustotou zajišťuje vynikající pevnost a účinnost rozptylu energie po celém plášti. Jednosměrná vrstva z uhlíkového kompozitu poskytuje výrazně větší radiální pevnost kolem skořepiny, zabraňuje stlačení, ale umožňuje řízený průhyb pro snížení přenášené energie nárazu. Vrstva z aramidových vláken a skelných vláken poskytuje ochranu proti průrazu. Vše je spojeno pokročilou epoxydovou pryskyřicí, která je již nanesena na před-impregnované vlákno. Samotná skořepina přilby je k dispozici ve čtyřech anatomických velikostech a nabízí konstrukci optimalizovanou tak, aby jezdci správně padla.
Lorem ipsum
Vnitřní skořepina je vyrobena z materiálu EPS s různou hustotou, který umožňuje dosáhnout požadovaných tlumicích vlastností přesně tam, kde jsou potřeba. Vložka z EPS má stejně jako vnější skořepina pro každou velikost přilby svůj vlastní unikátní rozměr. Specifická ochrana proti rotačnímu nárazu je zajištěna kombinací vnitřního tvaru a specifického povlaku EPS vložky ve spojení se speciálně vyvinutým povrchem v komfortní vložce. Tato patentovaná technologie snižuje rotační zrychlení přenášené na hlavu jezdce. Vnější a vnitřní konstrukce a hustota materiálů jsou optimalizovány pro maximální ochranu před lineárními a šikmými akceleracemi. Nižší profil skořepiny je navržen tak, aby chránil klíční kost jezdce při silném nárazu.
Přilba Supertech R10 byla od počátku vývoje vyvíjena ve větrném tunelu. Aerodynamické cíle pro součinnost odporu vzduchu v různých polohách hlavy a stabilitu v různých úhlech, byly hlavním cílem při vývoji tvaru přilby, který byl nejprve důkladně propracován pomocí výpočetní techniky, poté ověřen v aerodynamickém tunelu v plném rozsahu a nakonec na trati. Výsledkem je přilba S-R10, která dosahuje nejnižší úrovně odporu vzduchu a nejvyšší úrovně aerodynamické stability při vysokých rychlostech. Těžit z toho budou i silniční jezdci, kteří budou mít při vysokých rychlostech menší zátěž na krk a nízkou úroveň hluku způsobenou větrem.
Model S-R10 je dodáván se dvěma samostatnými aerodynamickými spoilery – standardní a delší závodní verzí – a oba jsou vybaveny patentovaným uvolňovacím systémem Alpinestars s pružnými klouby (connectors set for spoiler no. 8951824), které pomáhají spoiler oddělit od skořepiny přilby, pokud je vystaven výraznému nárazu. K dispozici jsou také boční křidélka, která dále podporují stabilitu přilby a zlepšují aerodynamický odpor. Kromě toho je hledí přilby vybaveno turbulátory pro zlepšení aerodynamického výkonu. Výsledkem je, že v porovnání s aerodynamickým výkonem přilby ve standardním nastavení, snižuje konfigurace se závodním spoilerem a aerodynamickými křidélky odpor vzduchu o dalších 4,54%.
Poskytuje rozptyl 220° bočního vidění a 57° vertikálního vidění. Očnice jsou snížené do stran pro maximální boční výhled v jízdní pozici. Hledí a poloha hlavy jsou přizpůsobeny pro maximální rozsah výhledu a pohodlí při jízdě.
Plexi je připraveno pro montáž protimlžicí čočky Pinlock 120XLT – 100% Max Vision (pinlock lens no. 8951024). Je také vybaveno kolíčky pro upevnění odtrhávacích fólií (shield tear off set no. 8950824, Pinlock/tear off pins set no. 8950724). Plexi má ve své nejšiřší části tloušťku 2,6 mm a v nejužší 1,6 mm. Plexi je homologováno dle ECE 22-06, třída 1.
Čiré plexi je součástí balení (clear shield AFHS-01 no. 8950924). Dále jsou k dispozici plexi v provedeních: středně kouřové (light smoke no. 8952824), tmavě kouřové (dark smoke no. 8952724), zrcadlově stříbrné (dark silver mirror no. 8953124), fotochromatické (photochromic no. 8953224).
Mechanismus plexi (shield mechanism no. 8950524, mechanism cover no. 8950624) je vybaven kovovými zajišťovacími páčkami, které zabraňují nechtěnému odpojení plexi při nárazu a které jsou v zavřené poloze zajištěny předním kovovým háčkem. Kinetický pohyb je konstruován tak, aby dokonale utěsnil plexi ke gumovému těsnění hledí skořepiny a zároveň zůstal vzdálen od skořepiny v otevřené fázi. Rychloupínací systém bez použití nářadí umožňuje rychlou a snadnou výměnu plexi.
Ventilace
Na přilbě naleznete celkem 11 ventilačních otvorů. Ventilační otvor na bradě je tvořen dvěma otvory umístěnými v přední části přilby po obou stranách mechanismu zámku plexi. Každá klapka má v rohu výstupek, který slouží k otevření nebo zavření větracího otvoru. Vzduch vstupující z tohoto místa se nasměruje k vnitřní straně plexi, čímž se vytvoří vrstevnaté proudění vzduchu, které účinně zabraňuje zamlžování. Ventilační otvory na bradové části slouží k odvádění vlhkého vzduchu do vnější části přilby.
Velká středová ventilace (top vent no. 8951424)odvádí vzduch dolů k horní části hlavy pro lepší pohodlí. Po otevření je opatřen průduchy pro odvod horkého vzduchu z čela jezdce. Pod zadním spoilerem jsou umístěny dva odsávací otvory pro účinný odvod horkého vzduchu.
EPS pěna je vybavena patentovaným systémem nastavení výšky a úhlu hlavy „A-Head“, který vyvinula společnost Alpinestars a který byl původně s velkým úspěchem použit u motokrosové přilby S-M10, aby bylo možné výrobek vyladit přesně podle preferencí jezdce, pokud jde o výšku a úhel, pod kterým přilba sedí na hlavě.
Všechny vnitřní součásti helmy (linning) jsou odnímatelné i omyvatelné a jsou vyrobeny z látky s ošetřením proti mikrobům. Korunka a krční chránič jsou pružně spojeny pro lepší zvládání šikmých nárazů, přičemž konstrukce je založena na čtyřech panelech (přední, boční, zadní) pro optimální přizpůsobení se správnou tloušťkou pěny ve správné oblasti. Horní polštářek je odnímatelný, výškově nastavitelný pomocí systému A-head. 3D lícnice jsou vybaveny pěnou obsahující kanálky pro umístění brýlí a jsou také vybaveny systémem nouzového vytažení (ERS) a kanálem pro instalaci hydratační hadičky. Součástí přilby je také bradový deflektor, který jezdci umožňuje ochranu proti vnikání vzduchu zespodu. 25 mm široký nylonový podbradní pásek je vybaven DD kroužky z nerezové oceli pro bezpečné zapínání. Boční ušní vycpávky jsou upevněny pod každou lícnicí a pomáhají zlepšit pohodlí snížením aerodynamického hluku uvnitř helmy. Součástí přilby je větrný deflektor, který po nasazení napomáhá aerodynamickému chování přilby. Součástí přilby je také deflektor dechu, který po nasazení pomáhá zabránit zamlžování. ERS – Emergency Release System – Lícnice se dají jednoduše a rychle vyjmout pomocí pásků pro případ nehody.
one goal
one vision