Napsali o: NITRO
- Napsal(a) Vladimír vaněk
- Zveřejněno v Napsali o značkách
- Přečteno 12650 krát
- velikost písma zmenšit velikost písma zvětšit velikost písma
- Tisk
- Buďte první, kdo napíše komentář!
Zde Vás seznámíme se značkou NITRO a s matriály které se používají k výrobě přileb. Tyto informace Vám jistě usnadní výběr té správné přilby právě pro Vás.
Všechny přilby NITRO splňují směrnice ( homologaci) ECE 22.05 evropských komisí pro motocyklové ochranné přilby. Rozdíl ceny je v detailech-materiál, výbava, vlastnosti,a výrobní náklady, to vše se odráží na konečné sumě.
Jedním ze základních rozdílů je materiál, z které je přilba vyrobena. Přilby NITRO se vyrábějí ze třech různých materiálů: polykarbonát, fiberglas, fiberglas-carbon –kevlar.
Přilba z polykarbonátu se vyrábí tak, že umělá hmota-granulát je ohřívaná a vysokým tlakem stříkaná do formy, po ochlazení je výrobek pevný a hladký. Výřez-hledí a různé otvory a větrání již existují odlitím.jediná stopa lití vstřikem je podélný „stupeň“v místě, kde se obě poloviny licí formy setkají. Tento stupeň se jednoduše hladce vyleští.Závěrečné lakování chrání vnější skořepinu před ultrafialovým zářením.
Přilba z materiálu fiberglas se vyrábí z různých materiálů se specifickými vlastnostmi. Různé vlastnosti materiálů jsou tak vyvážené tzn., že pozitivní vlastnosti se umocňují a negativní vlastnosti jinými materiály vyvažují.
V tomto případě uhlíkové vlákno (carbon) je např.Extrémně lehké a vysoce odolné proti úderu, ale velmi křehké.
Sklolaminát fiberglas má nepatrně vyšší hmotnost, ale nabídne daleko větší pružnost než uhlíkové vlákno.
Tyto skořepiny se také dotvářejí z velké části ruční prací.
Sklolaminát fiberglas potřebuje přibližně 12 pracovních postupů, z toho je zřetelné , že vstřikovaná polikarbonát přilba je zhruba o polovinu levnější. Suroviny, které se používají u sklolaminátové přilby fiberglas jsou dražší než u polykarbonátu.
Další a nejvyšší stupeň skořepiny je kombinace uhlíkových vláken s sklolaminátem který u carbonu odstraní jeho křehkost a carbon fiberglasu dá jeho pevnost a podstatně sníží hmotnost celé skořepiny.Je to to nejlepší co v oblasti helem můžete mít.
Vlastnosti
Carbon-kevlar-fibrglas-vysoká stabilita o více vrstvách kombinovaného materiálu.Nárazová energie je velkoplošně rozdělena do celé skořepiny a tím je zneškodněna.Vnější vrstva může
být poškozena, ale pod ní ležící materiál zůstává stabilní.
Vlastnosti
Sklolaminátová přilba Fiberglasmá stejné vlastnosti jako carbon-kevlar-fiberglas pouze je nepatrně těžší.
Upozornění
Jízda s nezapnutou motocyklovou přilbou je stejně riskantní jako jízda bez přilby.
Proto jezděte vždy s řádně zapnutou motocyklovou přilbou.
Helmy jsou navrženy tak, aby tlumily nárazy- a to jednou.
Jakákoliv helma, která byla vystavěna následkům nárazu, by už neměla být použita podruhé, a to dokonce i tehdy, když není na pohled narušena.
- Systém rozptylu vzduchu zajišťuje přímý chladný proud vzduchu, směrem dolů k hlavě jezdce a teplý vzduch s parou odvádí pryč, skrz zadní výfukový kanál.
- Nitro jedinečný patentovaný zadní spoiler přidává dravějšímu designu.Ve skutečnosti jde o vysoce technický prvek, který hraje hlavní roli v aerodynamickém tunelu. S jeho pomocí se podařilo vyrobit prvek, který
umožňuje snadněji pohybovat hlavou v proudu vzduchu při vysokých rychlostech. - Rozmanitá tloušťka lícnicových vycpávek, která zabezpečují majiteli pocit komfortu a bezpečí.
- Regulace vzduchu je navržena tak, aby ji jezdec mohl jednoduše a rychle ovládat v navlečených rukavicích a umožní tak jezdci přizpůsobovat větrání svému komfortu.
- Možnost rychlé výměny visoru (plexištítu) umožňuje mechanismus, který byl vyvinut ve spolupráci se závodními jezdci.Tento mechanismus nabízí jednoduchý a rychlý chod a přitom je pevný a velmi dobře těsní.
Nitro – z nuly hrdinou ve třech letech
Podle Gavina Mc Cafferyho z VSJ je Nitro nyní absolutní monstrum a on to samozřejmě myslí v tom nejlepším slova smyslu. Ale někteří z jejich konkurence by si to mohli vysvětlit jinak.
Britský dealer - Novinky se k němu dostávají přes titulní trio – Vicky, Susan a Johna Lloyd, podle kterého se společnost jmenuje – když vznikla, aby vyráběla a distribuovala v Číně vyrobenou vlastní Nitro značku.
V tuto dobu otec Georgie Lloyd předpovídal roční prodej 50 000. Většina lidí, kteří se pohybují v obchodě, mysleli, že se jedná o jeho obvyklou bublinu, když doufá, že urve 15% helem na UK trhu neznámý výrobek, který teprve vstupuje na trh. Měli to posuzovat lépe.
Protože Lloydsovi věděli, že dealeři a veřejnost jsou skeptičtí vůči 50 librové „pokličce“, která ale tak dobře vypadá, rozhodli se spojit s „BSI testing“ kvůli získání důvěryhodnosti a ono to fungovalo. Dealeři si je oblíbili, protože je veřejnost nakupovala. Začali s dvěma uzavřenými a jednou otevřenou helmou a VSJ překonala předpovídané množství 50 000 již v prvních 12 měsících obchodování. Pak přišel model 800 Race a motokrosové helmy. Všechny byly navrženy a vyvinuty na základně VSJ Penrith jako výrobek pro prezentaci. Nitro helmy přicházejí ve vkusném ruksaku s dobře udělanou literaturou týkající se výrobku. Dokonce i poutače na továrně jsou správně umístěné tak, aby vypadaly úhledně.
„Série Nitro je úspěšná, protože továrna reaguje tak rychle na změny.“: říká Susan Lloyd. „Jsme schopni sledovat trh a naslouchat našim zákazníkům.Tímto se vše vyvíjí.“
Vzhledem k tomu, že se Nitro rozšiřuje po Evropě, VSJ rozhodla, že je třeba mít design reagující na trh a založila v jižní Evropě designerské studio na Kanárských ostrovech. Vicky Lloyd má na starosti tuto předsunutou základnu, která kromě jiných věcí, je zodpovědná za zásobování Evropy a za design „srdce a květin“ na nejnovějších otevřených scooter helmách. Je to také velice pěkné místo k návštěvě – jak v tomto roceobjevilo několik dealerů Nitro. Dealeři jsou vyzýváni, aby promíchali a porovnali své sklady. Není například důvod, proč by se helmy navržené pro Itálii neměly prodávat ve střední části Francie. A pak je tady Takachi, další značka pro Lloyd helmy, dodávaná v UK Bifaxem, která udělala dost pro to, aby se dostala na druhou příčku za Nitro.V ostatních evropských zemích vytlačuje v prodeji Nitro. „Konkurence je dobrá věc“: usmívá se Sue Lloyd. Samozřejmě, držet koncepci je mnohem jednodušší, jestliže vlastníte dvě vedoucí značky.
V současné době třetí fáze v rozvoji Nitro vsítí míč. Nové 50 000 čtverečních palců velké logistické centrum nahoře na skotských hranicích může uskladnit 200 000 helem a dá směr oběma VSJ i Lloyd a zefektivní způsob dodávky. Uvolní také nějaké místo v Penrithu, který se uvolní designerskému studiu, které bude mnohem pružněji reagovat na změny a rozvoj.
S pomocí tohoto nového zařízení VSJ předpokládá na příští rok posun na 1 000 000 skořepin u obou značek v Evropě. Možná se to zdá neuvěřitelné, ale už to dělá 700 000 a země jako Francie a Španělsko jsou stále na cestě.
Napsali o NITRO:
březen 2007 |
únor 2005 |